Jag vill mååååååla!

Jag var på en konstutställning i dag på Lättings.
Några alster gav mig inspiration och längtan att måla. Den längtan tog mig vidare till Panduro i Valbo och där köpte jag lite färg och såna där som man målar på vaddetnuheter och jag vet precis vilka färgnyanser jag vill måla med! Det ska vara färger som jag hittar i skogen nu på hösten vid de tre stenbumlingarna där vettarna bor, och frågan är bara hur jag ska få till det med färgen och formen och filurerna som jag kan föreställa mig bor i mossan?
Och så ska jag ha klassisk musik som strömmar ur högtalarna när jag målar.
Bergakungens sal eller nåt.
Jag ska ha rutig flanellskjorta med linne under, och dom där slaimiga taitsen och en scarf knuten runt håret och så ska jag signera tavlorna med mitt flicknamn.
Det matchar den kreativa delen av mig mer än det jag heter nu.
Förresten vet jag inte vad det är som gör att jag fortfarande heter det jag hette som gift.
Förut var det för att jag ville heta som barnen men herre Gud nu är dom gifta och heter annat.


Jag vill så mycket!
Hur ska jag få tid med allt?
Ibland skriver folk på Facebook att dom har långtråkigt!
Det har jag inte haft en enda sekund de senaste 45 åren.
Livet är fullt av roliga saker, fullt av möjligheter!
Nu fika efter inköpen här i Valbo.
Kanske hinner med en till sak.
Kanske.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia