Gamla recept.

Får gäster i kväll och letade i minnet efter ett recept på en god fisksoppa som jag fick för många år sedan av min barndomsvän.
Sökte på "fisksoppa" i mailen och fick några träffar, men inte just den.
I en låda har jag en hög på ca två dm med recept.
Handskrivna, utprintade, utrivna ur olika tidningar. Recept jag sällan använder, men som kan vara bra att ha.
Utifall.
Det var bara att ta tag i den där recepthögen.
Och jag letade och letade.
Många av recepten väckte minnen.
Fester och olika romantiska fredagsmiddagar med someone special varvades med smala recept från Viktklubb och Viktväktarna och mina barns favoriträtter.
Till sist hittade jag soppreceptet jag sökte, nästan längst ner i högen, och nu puttrar soppgrytan på spisen.


Jag rensade ut lite i den där högen också. Recept som jag aldrig använt mig av, och såna jag inte vill ha längre.
Lite har jag förändrat mina kostvanor, tack och lov.
Gästerna ska sova med mig på ön! Det blir antagligen en sen och stjärnklar natt med djupa samtal, skratt och mycket kaffe. 
Lite senare planterade jag lite ljung och prydnadskål. Det kommer en liten lykta också, bara jag hittar på den.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.

En hinner inte med.