Morgonstund.

Jag tror nog att den måltid jag uppskattar mest på dygnet är själva frukosten. Särskilt när jag får sitta i lugn och ro, utan stress, och njuta länge. Meditera en stund eller läsa en text ur någon av mina "dag-för-dagböcker".

Min mediala förmåga har kommit tillbaka igen. Den kommer starkt, och jag förstår vad det var som gjorde att den inte trängde sig på under åren i Falun, eftersom jag pendlade och inte hade så mycket tid och kraft till att lyssna in annat än det vardagliga, konkreta och nödvändiga.

Nu använder jag den hela tiden, det är allt från att rensa i hus till enskilda möten med de som söker, eller gruppseanser.

Universum är med och jag möter de människor jag behöver för mer inspiration och övertygelse.

Tacksamt tar jag emot det som kommer i min väg, och som är bra.

I går skippadejag Paleo och åt ris och vårrullar på ett hak på söder. Glass och banan ingick i lunchbuffén så jag öste på. Jag tyckte att jag var värd det! :-)

Om jag slutar blogga nu så hinner jag ut i det vackra septembervädret innan jobbet.

Ha en fin fredag, och gör mer av det som gör dig glad!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)