Sidvyer, senaste månaden

torsdag 7 augusti 2014

Vattenbrist.

Åskan mullrar, den är inte så nära så jag behöver få puls än. Jag gillar när den mullrar men inte när den är precis över mig och mitt lilla hus som ligger inne bland tall och gran.

Kanske kom det någon regndroppe, men inte var det mycket. Här där jag bor kan det bli så att vattnet tar slut, om det inte kommer regn snart, läste jag på anslagstavlan.

Jag gör inte av med mycket vatten, jag bor ju mest ute på ön, och när jag är hemma är jag verkligen noga med att inte låta vattnet stå och rinna i onödan.
Min krasse växer som en galning och den ger jag en kanna när den ropar efter vatten, men jag undrar hur det går för de som har prunkande trädgårdar med massor av växter nu när vi behöver vara rädda om vattnet?

Katastrofbranden i Västmanland tycks ha lagt sig nu. Jag kan inte föreställa mig hur det var för de människor som var tvungna att lämna sina hem. 
Det är så lätt hänt nu när det är snustorrt i markerna, att en eld flammar upp! 

I dag ska jag investera i en mixer, från det ena till det andra. Jag har en mixerstav, men jag kommer inte långt med den längre. En väninna berättade för mig om Paleo och jag, som har ätit LCHF ett tag, men stannat i vikt i alla fall (ja jag har fuskat!),  blev intresserad och läste det jag hittade på nätet om Paleo.

Det har gått några dagar och jag trivs och tycker det är gott och enkelt.

Mejerivaror är inte Paleo, och det kanske också är där det har gått åt pipan för mig med LCHF. Jag har längtat efter mina frukostar med yoghurt! Kunde inte tänka mig att äta något annat.
Men nu kan jag det.
Och jag äter annat. Och det är supergott.

Men jag kommer att vilja göra massa olika maträtter,  och då fattas en bra mixer i mitt kök!

Jag är sjukt sugen på en så´n där kitchenaid-mixer. En äppelgrön.

By the way tog jag saken i egna händer här i förrgår natt och klippte lugg igen, med nagelsaxen.
Jag är rätt nöjd.
Min frissa är barnledig så vad gör man inte.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skriver helst i hängmattan på min blommande ö, med kaffemuggen bredvid. Jag tror att det går att skriva, tänka, sjunga, måla och rabbla ord som skapar våra liv. Affirmationer är kraftfulla! Jag har skapat ett hus vid havet på det viset. Jag vägrar att delta i samtal om vinterkräksjukor och annat elände, jag vill inte ge min uppmärksamhet till det jag inte vill ha i mitt liv, eftersom jag tror att jag drar till mig det genom att fokusera på det. Det första jag tänker på när jag vaknar är allt jag har att vara tacksam över. Dagen blir alltid så bra då. Mest glad blir jag av två älskade små ungars kiknande skratt när vi busar tillsammans. Då finns inget annat, och mitt hjärta svämmar över av rosa lyckobubblor.