Röjer upp och försöker få lite ordning på mitt liv.

I dag städar jag.
Plockar, rensar, dammsuger, torkar golv, röjer upp i ett hem som mest har varit ett ställe jag gått till och duschat och kört en tvättmaskin då och då under sommaren.
Som såna där hus på campingplatser, ni vet, med duschar och möjlighet att tvätta kläder.
Det har varit rörigt här kan man säga.
Det är fortfarande sommar, fortfarande fullt möjligt att bo på ön, men nu har jag en reträtt där det kan kännas någorlunda trivsamt.
Som alltid på sensommaren får jag lust att förändra. Möblera om, köpa nytt till hemmet, färga håret rött och bli en ny kvinna. 
I dag får jag nog ge mig, ska äta lunch och åka till återvinningen med lite grejer (har äntligen bestämt mig för att slänga lite!), innan jag möter upp mina vänner på stan.
Vi ska boka kryssning.
Jag älskar kryssningar. God mat, avkoppling, taxfree och dans. På havet!
Kan det bli bättre?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)