Öbo forever

Ibland leker jag med tanken på hur det skulle vara att bo här på ön.
Bo här på riktigt.
Inte bara sommarmånaderna.


Mellan maj och säg november skulle det inte vara några problem. Jag skulle lätt kunna ta mig härifrån och det skulle gå bra att hämta vatten i havet till disk och hygien.
Jag skulle fortsätta som nu under sommaren, att lyssna på Sjörapporten på P1 och läsa böcker av Tommy Hellsten, Deepak Chopra, Tomas Sjödin och Melody Beattie.
Jag skulle också skriva oftare på mina egna påbörjade romaner ett visst antal timmar varje dag och antagligen bli klar nån gång. 
Jag skulle, som nu, lyssna på Evert Taube och Ella Fitzgerald och Billie Holiday. På CD. Inte på Spotify.
Jag skulle fortsätta betrakta molnen vid horisonten och njuta av ljuset över Ormviken. 
Och jag skulle lösa korsord.
Riktiga korsord.
Med penna.
Men vintertid är det mer komplicerat.
Fast det finns dom som har gjort det!
Kanske senare.
Kanske när jag blir pensionär.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia