Sidvyer, senaste månaden

måndag 25 augusti 2014

Full rulle hela tiden.

Har inte hunnit blogga på ett tag, det är liksom full rulle hela tiden.
Restaurangbesök och Stockholmsresor och kryssningar.
 - Du bränner ditt ljus i båda ändar, skulle farsan ha sagt.
Ja, det kan verka så, men jag har en hel låda full med nya ljus.
Det är roliga saker jag gör, jag fylls med ny energi och jag har kul med vänner och familj.
Ibland gör jag gott för andra också.

Mest av allt är jag i nuet, och bekymrar mig inte särskilt mycket för "hur det ska bli".
Jag litar på att allt är som det ska, och att min tidtabell inte alltid är i fas med Universums.

Fast ibland, ska jag erkänna, hugger det till i solar plexus, och så kommer gråmolnen och då får jag ta mig tillbaka till nuet.
I nuet finns ingen oro.
I nuet är det  b a r a  l u g n t.

Det är det där med att gå på timmar och ha arbetsförmedlingen flåsande i nacken.

Deras brev och mail är inte speciellt trevliga.

Ett brev kan börja med meningen "DU HAR INTE GJORT SOM VI SA OCH NU BLIR DET STRYK MED BJÖRKRISET!" i svarta tjocka versaler.

I alla fall upplevs meningen så när jag läser den.

Kunde dom inte vara lite mer ödmjuka, lite mer mänskliga, lite mer empatiska på arbetsförmedlingen?
Om dom nu ska finnas överhuvudtaget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skriver helst i hängmattan på min blommande ö, med kaffemuggen bredvid. Jag tror att det går att skriva, tänka, sjunga, måla och rabbla ord som skapar våra liv. Affirmationer är kraftfulla! Jag har skapat ett hus vid havet på det viset. Jag vägrar att delta i samtal om vinterkräksjukor och annat elände, jag vill inte ge min uppmärksamhet till det jag inte vill ha i mitt liv, eftersom jag tror att jag drar till mig det genom att fokusera på det. Det första jag tänker på när jag vaknar är allt jag har att vara tacksam över. Dagen blir alltid så bra då. Mest glad blir jag av två älskade små ungars kiknande skratt när vi busar tillsammans. Då finns inget annat, och mitt hjärta svämmar över av rosa lyckobubblor.