Sidvyer, senaste månaden

lördag 12 juli 2014

Utan min iPhone.

Let me tell you hur det kan vara när en iPhone dör efter en tragisk vattenolycka, och du befinner dig på en ö.


 ~ Du vet inte hur mycket klockan är. För att ta reda på det måste en gammal TV inne i huset sättas igång. Det tar sin tid.

 ~ Du vill kolla om du fått svar på ett angeläget SMS. Går INTE. 

 ~ Du vill kolla vad du ska handla, noterat i "Anteckningar". Vad var det nu igen? Smör? Avokado?

 ~ Du vill se om det dykt upp nya bilder på Instagram från den semesterfirande familjen som åker hemåt i dag. Nä. Gick inte. Ingen koll.

 ~ Du vill bara lätta på trycket och skriva hur förb***d du är eller glad eller whatever till nån vän på FB, eller Whatts Up för hon som inte har FB, nä-ä. Det får du i stället berätta för hägern när den flyger förbi. Det blir liksom inte samma sak.

 ~ Du kanske vill plåta fullmånen i kväll och lägga ut bilder på Instagram och tagga #fullmoon, #supermoon osv. No way.

 ~ BLIR DET NÅ'T kul på TV? En romantisk rulle med Meg Ryan eller Bullock kanske? Det har du inte en susning om. Om du inte vill gå in i huset och dra på den gamle trotjänaren och sappa mellan alla tre kanalerna.

 ~ Och Wordfeud. Som är så kul. Det FATTAS!!! Efter badet, eller till kaffet. Innan du somnar. Bara lägga ett ord. Glöm det!

 ~ Du blir plötsligt hungrig men kommer inte år Majas LCHF med massa finfina enkla recept.

 ~ Du kanske faktiskt vill RINGA och babbla med någon?! Nä. Fungerar inte.

Ja, jag är addicted. Och jag vill inte vara utan möjlighet till kontakt med yttervärlden.

Så jag är hemma nu, för att se om jag kan få igång en gammal iPhone och ta med mig.

Suck. Förr i tiden var det annat. Det funkade ändå. Allting, faktiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skriver helst i hängmattan på min blommande ö, med kaffemuggen bredvid. Jag tror att det går att skriva, tänka, sjunga, måla och rabbla ord som skapar våra liv. Affirmationer är kraftfulla! Jag har skapat ett hus vid havet på det viset. Jag vägrar att delta i samtal om vinterkräksjukor och annat elände, jag vill inte ge min uppmärksamhet till det jag inte vill ha i mitt liv, eftersom jag tror att jag drar till mig det genom att fokusera på det. Det första jag tänker på när jag vaknar är allt jag har att vara tacksam över. Dagen blir alltid så bra då. Mest glad blir jag av två älskade små ungars kiknande skratt när vi busar tillsammans. Då finns inget annat, och mitt hjärta svämmar över av rosa lyckobubblor.