Skamattack.

😊Ni vet när man är så där himla törstig så det känns som man skulle kunna dricka 10 L vatten. Iskallt. I ett svep.
Så törstig var jag i kväll och jag är inte hemma vilket betyder att jag där jag befinner mig har gångavstånd till ICA.
Köper en liten kyld Ramlösa att dra i mig direkt efter kassan och en stor att ha i kylen.
Måste måste måste ha en isglass också.
Colasmak.
Sätter mig ute på lekplatsen och äter den. Kvällen är ljum. 
Två småpojkar kommer ut ur en port. Den yngre, typ 6, stirrar på mig.
Sen säger han förfärad och med hög röst till den något äldre pojken, som skulle kunna vara hans bror:
 - HON ÄTER COLAGLASS!
Jag blir fundersam och måste fråga om han tycker det är konstigt eftersom jag är en tant?
 - Nej! Men det är inte bra!
 - Hrrmbff ... Nä det har du rätt i. Du tänker för tänderna och så?
Han nickar bestämt.
 - Jag dricker bara mjölk, meddelar han och försvinner till krocketspelet på gräsmattan.

Jag puttar ut isglassen som är kvar bakom bänken jag sitter på och viker ihop själva omslaget till en minimal liten knöl.
Sen smyger jag därifrån.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.

En hinner inte med.