Sidvyer, senaste månaden

måndag 21 juli 2014

Julinatt

Vackraste julikvällen.
Varm.
Klar himmel.
Varmt vänligt vatten.

I dag loggade jag ut från Facebook.
En del dagar går alldeles för långa stunder till att kolla vad folk skriver, hur många "gilla" jag har fått och om någon har kommenterat.

Jag kommer att få abstinens.
Kanske redan i natt, kanske i morgon bitti, kanske i morgon kväll.

Då får jag väl logga in igen.
Om jag liksom bara MÅSTE.

Men det finns så mycket annat, som jag vill fokusera på.
Brisen som krusar vattnet, fåglarna, himlen, abborrarna vid bryggan, blommorna på stranden. 
Dom är helt förtjusande vackra! Och många olika arter växer det här. Dom bara finns. Ingen har planterat dom, visst är det fantastiskt.

Och ljuset över viken. Ljuset, som skiftar i tusen olika nyanser, och färgar vattnet rosa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skriver helst i hängmattan på min blommande ö, med kaffemuggen bredvid. Jag tror att det går att skriva, tänka, sjunga, måla och rabbla ord som skapar våra liv. Affirmationer är kraftfulla! Jag har skapat ett hus vid havet på det viset. Jag vägrar att delta i samtal om vinterkräksjukor och annat elände, jag vill inte ge min uppmärksamhet till det jag inte vill ha i mitt liv, eftersom jag tror att jag drar till mig det genom att fokusera på det. Det första jag tänker på när jag vaknar är allt jag har att vara tacksam över. Dagen blir alltid så bra då. Mest glad blir jag av två älskade små ungars kiknande skratt när vi busar tillsammans. Då finns inget annat, och mitt hjärta svämmar över av rosa lyckobubblor.