Går ner för landning.

❤️Många roliga saker har jag varit på hittills i sommar, och flera inplanerade grejer väntar!
Men den här veckan tänker jag ta det lugnt. Vila, njuta av sol och hav och bara vara.
Jag behöver dra i handbromsen lite.
Lyssna in min inre röst. Stanna upp. Andas. 
Vara stilla.
I går var jag på en roadtrip i Dalarna med tre av mina närmaste väninnor. Himla trevligt hade vi! Mycket skratt och tok! Det behövde jag.
Vi gick i affärer och vi fikade och käkade lunch och fikade igen.
Utanför Leksand sprang jag på en gammal "dejt". En trevlig man som jag dissade. Såklart.
Är det inte märkligt. Vi snackade en stund medan mina vänner rekade lunchställen, jag gav honom mitt nya telefonnummer och så får vi väl se.


Jag köpte världens mest cerisa läppstift och tre ljuslyktor att hänga i björken här ute på ön, och vit sprayfärg till en träbricka som är mörkbrun nu.
Sedan försökte en av tjejerna få min hörsel på ena örat att komma tillbaka med hjälp av öronljus.



Det gick så där. Men någonting hände för det liksom klickar till där inne i örat när jag gapar.
Jag är skiträdd att jag aldrig ska kunna höra normalt igen! Alla blir trötta på mitt "Va?" och "Va sa hon?"
Jag hörde inte bäst i världen innan det slog lock heller, kan jag säga.
Drygt. För både mig och andra. Mest för min stackars familj.
I dag blandade jag bensin och olja och stack ut med båten för första gången med motorn i sommar. Den gick igång på andra draget! I love my boat!


Att maten smakar bäst utomhus är nog många överens om. Till dagens lunch stekte jag lax och kokade sötpotatis som jag åt med avokado-och tomatsallad. Nästan lika gott som på Axmar Brygga.
Nästan sa jag.

Kommentarer

  1. Skönt med liten båt att komma ut i. Jag har tydligen tagit lite semester i bloggen, ordtorka, så att säga. Men det brukar komma igen. Vad spännande att springa på en gammal dajt så där bara. :) Alltid kul. Ha det mysigt när du tar det lite lugnare. Jag tar det lugnare för jag blev dunderförkyld när jag var i göteborg förra veckan. kram kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia