Min heliga frukoststund.

Frukosten är nog den måltid jag njuter mest av. Särskilt nu, på sommaren, när jag kan sitta ute och äta den.

Jag börjar min dag med att tacka.
Jag tackar för natten, för min säng, för att jag har tak över huvudet, för att jag har sovit gott.

Sedan äter jag mina jordgubbar (nu när dom finns) med gudadrogen lime-och citronkvarg blandad med vispgrädde och turkisk yoghurt. Lite kokosflingor på, några solrosfrön och en mandel eller tre.

Efter det kommer kaffet. En stor mugg. 

Jag lyssnar på Deepaks guidade meditation eller bara andas en stund för mig själv.

Jag kan välja om jag ska gå och oroa mig och åka ner i kolkällaren för att jag inte arbetar just nu, eller känna en kolossal lyckokänsla i hela mig, blandad med tacksamhet och tillit, för att jag får sitta här i solen, för att jag slipper stressa till ett arbete, för att jag har lediga dagar att fylla med vad-jag-vill och för att havet ligger här, blått och glittrande.

Situationen är densamma, vare sig jag grubblar eller inte.

Men mitt mående påverkas enormt beroende på vilka tankar jag väljer!

Här och nu är allt som det ska.

Och jag tänker välja glädje och tacksamhet i dag med.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Bra lördag!