Lyxfrukost.

Det är kallt ute och det blir kallt inne.
Och jag tänker inte slå på värmepumpen när vi är mitt i sommaren.
Så jag fryser i stället, och gör en morgonbrasa i kaminen. 
I dag gjorde jag en lyxigt god frukost.
Frukostpannkaka med citroncreme och jordgubbar!



 CECILIAS FRUKOSTPANNKAKA, 1 PORT.

  • 1 ägg
  • 3 msk vispgrädde
  • 0,5 msk psylliumfröskal
  • 0,5 msk kokosmjöl
  • En nypa salt
  • (Några skivor av valfri ost, t.ex. Gouda)
  • Kokosfett att steka i

Vispa ihop ägg, grädde, psylliumfröskal, kokosmjöl och salt i en liten skål eller bunke. Stek en "pannkaka" i kokosfett i stekpannan. Precis när du har vänt pannkakan hyvlar du över ett lager av din favoritost och låter det smälta under tiden som pannkakan gräddas färdig. Lägg upp på en tallrik och NJUT!


Citroncremen är den nya himmelskt goda lime-och citronkvargen från Lindahls mejerier som jag blandar med en halv dl grädde. (Lärt mig på Instagram av @majaslchf).


Den här kombon blir bäst utan ost på pannkakan såklart. 

Annars är det jättegott också.


Nu ska jag göra tårtbottnar till midsommarfesten. Vi blir många, så jag gör två bottnar om dan.

Det är inte lchf-tårtor kan jag säga utan att ljuga.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)