Första juni. #blogg100 Dag 93

Var glad, min själ
åt vad du har
Nu har du hundra sommarda'r
och detta är den första!

När solens lopp sin ände tar
då har du nittionio kvar
— och någon blir den största.

Den här dikten av Kajenn (Caj Lundgren) tycker jag så mycket om.

Någon blir den största, visst är det fint.

Förra sommaren bestod av många "störstadagar" för mig.
Två större än jag kunnat föreställa mig i mina vildaste fantasier. Men en hel del höjdardagar förutom dessa två stora.
Sommaren 2013 ska jag minnas som en av de finaste jag upplevt, inte minst vädermässigt.
Nu har vi hundra sommarda'r, allihopa.
Visst är det alldeles underbart! HUNDRA!





Kommentarer

  1. Ja, en så vacker text, verkligen. Härlig känsla får jag när jag läser den. :)

    Kram/Anna-Karin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)