#blogg100 Dag 99 Här törs jag inte stanna i natt.

I kväll när jag åker direkt ut till ön efter en dag i stan, blir jag jagad av fru Mås som för tredje året i rad har ett bo på vår skorsten.

Det här fotot är någon dag gammalt.

Medan det var någorlunda lugnt, jämförelsevis.


Tidigare har hon hojtat vilt när jag har gått stigen upp mot huset, men i kväll var hon mycket högljudd och dök mot mig! Hon hade ropat på hjälp också, och det var riktigt otäckt med alla måsar som flög mot mig.
Jag sprang fort in i huset och la in det jag handlat i kylen.
Min dag utan kolhydrater har gått över förväntan, trots kalas, och jag har köpt räkor och parmesanfyllda oliver och massa gott. Det är ju ändå pingstafton.
Sen skulle jag gå ner till stranden och sitta i solen och DÅ kom dom igen, hela måsgänget, och jag blev skiträdd på ren svenska.
När jag tittade nyss såg jag små måsungar på taket!
Inte undra på att hon attackerar!
Nu törs jag inte gå tillbaka till huset.
Fast jag måste.
Jag tänkte sova här i natt, men hon ska få vara ifred med sina ungar.
Dom måste ha fötts i dag.
Men jag går inte härifrån utan räkor och oliver.
Dessutom ligger bilnycklarna där inne.
Jag googlade på "attackerande måsar" och fick ett tips: skydda dig med hjälp av ett paraply.
Nu är ju paraplyet inne i stugan, såklart.
Men i båthuset här nere vid vattnet finns ett parasoll!
Det får bli min räddning 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.