#blogg100 Dag 98 En enda f***ing skumtomte!


Jag har ätit frukost. Jordgubbar och den nya citron-limekvargen blandad med turkisk yoghurt.
Kaffe med kokosolja.
Det känns skrämmande att skriva detta, men jag behöver leva lowcarb-Life igen.

Det har gått överstyr kan man säga.

Socker-Diffe har suttit vid spakarna länge nog nu.
Godis, chokladöverdragna nötter och glass har återigen blivit en vardaglig konsumtion. Som om det är något alldeles naturligt och tillåtet för mig.
Jag köpte en chokladkaka som jag gav bort efter att ha ätit två rader, för att rädda mig själv från chokladdöden.
Jag gömmer godis i en låda i byrån ute på ön.
Vem jag gömmer för vet jag inte. Det är i alla fall samma beteende som en alkoholist har.
(Om man gömmer/smyger med flaskor är det en ganska säker indikation på att ett beroende finns.)

Jag är livrädd att tappa motivationen och falla tillbaka. Just nu känner jag mig övertygad.
Jag gjorde några vettiga inköp på affären i går. 
Kycklingfilé, broccoli, ägg.
Jordgubbar.
Grädde.

Hur svårt kan det va?!

Att skriva på bloggen första dagen är kaxigt.
Jag har varit motiverad förr.
Tagit beslut.
Kastat kexpaket och matat fåglarna med brödet som inte längre ska bres med marmelad.
Ibland har det funkat.
En gång höll jag uppe med godis ett år.
Tills jag tog en enda f***ing skumtomte på ett Öppet Hus på Soc i Sandviken där jag jobbade.
Sen var det kört.
Skumtomtar kommer jag inte att snubbla på nu.
Det finns andra frestelser. Tårtor och kaffebröd på ett kalas som stundar. Kanske två. Kanske fler.
Hela tiden finns frestelser.
Överallt.

Jag behöver andra i samma situation.
I mitt liv finns vänner som avstår från socker och kolhydrater.
Det är dom jag ska vända mig till nu.

Jag får även inspiration på Instagram. Bilder på god och hälsosam mat som lockar.



Wish me luck.








Kommentarer

  1. Hej då är vi två. Jag försöker också hålla mig ifrån kolhydrater igen. Tungt när det finns i allt och tungt när man ska träffa andra och de ställer fram fikabröd. Men det går om man bjuder till lite. Men jag behöver också pepp..... Lycka till och heja dig.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.