#blogg100 Dag 96 Att ha balans.

Praise the Lord, Vinyl 107 går att lyssna på i Gävleborg!
Livet blir ett snäpp roligare, åtminstone bakom ratten på Jungfrukustvägen, som jag sliter på så gott som dagligen, år ut och år in.

Jag blir danssugen och vill ibland bara köra in till sidan och slänga upp bildörrarna och gå ur och ställa mig och dansa loss!

Och så vill jag måla läpparna röda när jag hör alla dessa grymma låtar från back in the good old days. Det gjorde jag också. Jag har oftast hela artilleriet med smink med mig i väskan.
Utifall.

Det känns som livet håller på räta upp sig efter utmattningssyndrom och lunginflammation och fan och hans mormor. 

Jag har en samtalskontakt som är bra på utmattningssyndrom.
Han säger till mig att jag ska se till att ha balans.
Jag har nog inte varit så bra på att ha balans.
Jag har varit typen allt-eller-inget. 
Kör-så-det-ryker eller handbroms i.
Inget däremellan.

Så jag övar på balans nu.

Eftersom jag VILL så mycket har jag lätt att säga ja till för mycket, och för fort.

Nu har jag skrivit in i Week Calender "STAY CALM och boka NOTHING" vissa dagar.
Ganska många.
Samtalskontakten säger att jag behöver vila.
Men också göra roliga saker.
Lagom många roliga saker.
Inte varje dag och hela tiden.

I dag har jag planterat petunior och krasse. Det var så skönt i solen, som tittade fram en stund.


Måsen på skorsten sticker inte iväg varje gång jag kommer på stigen längre.
Jag snackar med henne och säger att det är lugnt, gumman, andas. Vi är ju grannar. Fridens.



Kommentarer

  1. Det låter som du har en klok samtalskontakt! Att boka in "göra-ingenting-dagar" är nog väldigt klok. Det borde vi alla anamma. Kram
    /Lillemor

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia