#blogg100 Dag 94 Har jag någonsin skrivit att jag har långtråkigt?

Jag är barnsligt full-i-bus hela tiden.
Jag vet inte vad dom där småtrollen gör med mig. Men dom lockar fram ungen i mig.

I dag skulle jag in på ICA MAXI en sväng och köpa smör och en grej på Apoteket där utanför, och diskmedel och inget mer.

Kommer ut därifrån med fyra vattenpistoler. 



Fyra vattenpistoler, (som senare skulle visa sig vara ganska onödiga. I alla fall just nu.)

Men en sak i taget.

Kanske är det lite för tidigt med vattenpistoler till småtrollen, viskade en förnumstig del av mig. Dom har inte ens fyllt ett år. Du får nog vänta nåt år eller två.

Men jag tänkte att hur svårt kan det va, bara att trycka med fingret så sprutar det vatten ju, och annars kan ju jag spruta på dom.
Och på deras föräldrar!
Jag kan ha en pickadoll i varje hand!

Jag plockade snabbt ner fyra stycken i korgen och som vanligt slank det ner lite annat också, förutom plantorna jag hade med mig redan när jag kom in.
Petunior.
Jag ska blanda dom med krassen jag fick av Ylva.

Och en hårfärg slank också ner i korgen. Ja, det går fort ibland. Huxflux ville jag bli rödhårig.

Hem och fram med stora zinkkrukan, i med jord (ajjjjj min rygg) och sen plöste jag ner blommorna där.
Inte alla.
Några ska till ön.
Men då måste ryggen bli bättre först, så att jag kan få ut jordsäckarna.

Sen skulle det vattnas i den stora zinkkrukan med de nya plantorna.

Jag tog ena änden på vattenslangen, drog in den genom toafönstret, klickade fast den och vred på vattnet.

Ut igen och började vattna.

Medan jag ändå stod där så passade jag på att spruta på båten, som ligger upp och ner än och samlar frömjöl från tall och gran, och så sprutade jag på altanen och på allting, faktiskt, som jag tyckte behövde fräschas upp där ute på gården. 

Det är ju frömjöl på allting.

Dessutom är det ju så himla kul att spruta vatten!

Ja, efter en stund tyckte jag att det fick räcka, och jag in och vrider av kranen (det är just då min absoluta övertygelse att jag vrider av kranen.)

Tar bort bajonettfattningen eller vad det heter och en stråle med ett j***a tryck sprutar ner hela taket och väggarna och golvet blir blött och innan jag fattar vad som händer och lyckas vrida av allting är hela jag blöt på jeansen, tunikan, håret, ja everyhopa.

Blaha blaha med vattenpistoler!

Så fick jag torka. Torka mig och byta kläder och torka golv och hela alltihopa.

Har jag någonsin skrivit eller sagt att jag har långtråkigt?

En enda dag?

Nä.








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Bra lördag!