Ut ur bubblan. #blogg100 Dag 67

Det blev en jättetrevlig kväll i går!
Jag och mina kära väninnor snackade ihop oss om ett restaurangbesök! Alla fyra kunde, det är inget att ta för givet eftersom två jobbar både kvällar och nätter ibland.
Men så passade det, utan att vi har behövt rodda och planera och hålla på! Det gillar jag, att bara go with the flow.
God mat var det också, jag har inte haft varken smak eller lukt sedan jag blev sjuk, och njöt nog extra mycket.
Det som också hände var att telefonen ringde, och jag blev kallad på jobbintervju! Spännande!
Ja, jag har inte behövt vara arbetslös sedan jag började arbeta som Addiktolog. Människor som är beroende/medberoende kommer tyvärr alltid att finnas.
Jag älskar mitt yrke. Det är en gåva.
Det har hänt flera nätter, att jag drömmer att jag sitter i grupp nu, efter att jag blev sjukskriven.
Så jag längtar efter att sätta igång!
Fast jag vill se vad det är för arbetsplats jag har sökt till. För mig är det viktigt att de jag jobbar med och åt, har samma värderingar som jag själv, när det gäller vissa behandlingsfrågor.
Min nuvarande arbetsplats har varit helt OK på det viset. Men vikariatet tar slut, och nedskärningar har ägt rum där.

I går då vi var ute och åt kände jag mig så glad över att de här människorna finns i mitt liv. 
Det värmde mitt hjärta att få sitta där tillsammans med dom. 
Jag tycker till och med att jag känner mig mycket bättre i dag!
Efterrätten i går kväll var både snygg och god.
Jordgubbar och glass. 

Kommentarer

  1. Vad skönt att höra att du är på bättringsvägen. Lycka till på intervjun. Själv beger jag mig till FK. :( Ska själv också försöka få till en träff med mina tjejor. Länge sedan sist.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)