Tog till höger i stället för till vänster. #blogg100 Dag 66

Nu har jag fått NYTT antibiotika.
Under tiden jag äter den, och ytterligare fem dagar får jag inte vistas i solen.
Joolås'att. (Gävlemål. Tungt L.)

Jag åkte till Bergby och hämtade ut den nya medicinen.
Omväxling förnöjer. Tog till höger i stället för till vänster på 583:an.

Det var ju lite stort i mitt enformiga och för tillfället innehållslösa liv. 

Hörs det att jag börjar lacka ur?

I Bergby skrev jag ett grattiskort till en familj som fått en liten baby, och postade äntligen ett ex av min bok till en Facebook-vän. Dessutom la jag på ett svar på en förfrågan från arbetsförmedlingen om jag kommer att behöva dom igen. (YES Darlings, I will! Tyvärrisch!)

Jag postade min bok för några år sedan till min facebookvän, och tyckte det var märkligt att hon inte skrev tack, eller kommenterade bokens innehåll.
Efter att över ett år hade gått skrev jag och frågade vad hon tyckte.
Då fick jag veta att boken aldrig hade kommit i hennes händer.
Jag lovade att skicka en ny, och det har tagit evigheter.
Först var jag i mitt utmattningssyndrom som det så vackert heter, och kom mig liksom inte för, och sedan blev jag lunginflammerad ju, men så i dag gjorde jag en massa ogjorda saker som liksom legat över mig. Och nu är boken på väg.

Det är så skönt att få saker och ting ur världen.

Deklarationer och annat.

Det jag behöver nu är energi och ork och kraft. Och inspiration.

Bring it on, please.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia