Sidvyer, senaste månaden

torsdag 29 maj 2014

Tacksamhetslista, lightversionen. #blogg100 Dag 90

I kväll var jag på en plats där några av oss pratade om tacksamhet.
Att känna tacksamhet är helt fantastiskt! 
Förut, när människor pratade om tacksamhet var jag inte riktigt med på tåget.
Visst, tacksam ska man va, men jag hade inte kontakt med känslan.

I dag kan jag utan att blinka skriva ner minst 100 saker som jag är tacksam för!
Men jag tar 10 så länge.

Jag är tacksam för ...

att jag fick hjälp av B att sätta dit det nya lysröret. En fröjd att diska nu när det lyser över diskhon!

att jag var på ett jättetrevligt födelsedagsfirande i dag

att jag just nu ser himlen färgas rosa över havet

att jag kunde betala räkningarna den här månaden också

att jag har ett hem

min familj

mina vänner

att det finns kaffe till i morgon bitti

försommarens ljusa kvällar

att jag får vara med i #blogg100 och har fått nya vänner här

att jag fick krasse-plantor av Ylva i dag

min nya långa klänning som jag hade för första gången i dag

Oj det blev fler punkter än tio.

När jag skriver en lista med sånt som jag är tacksam över så händer det saker inuti.
Bra saker.
Prova du med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skriver helst i hängmattan på min blommande ö, med kaffemuggen bredvid. Jag tror att det går att skriva, tänka, sjunga, måla och rabbla ord som skapar våra liv. Affirmationer är kraftfulla! Jag har skapat ett hus vid havet på det viset. Jag vägrar att delta i samtal om vinterkräksjukor och annat elände, jag vill inte ge min uppmärksamhet till det jag inte vill ha i mitt liv, eftersom jag tror att jag drar till mig det genom att fokusera på det. Det första jag tänker på när jag vaknar är allt jag har att vara tacksam över. Dagen blir alltid så bra då. Mest glad blir jag av två älskade små ungars kiknande skratt när vi busar tillsammans. Då finns inget annat, och mitt hjärta svämmar över av rosa lyckobubblor.