Sidvyer, senaste månaden

fredag 16 maj 2014

Tacksam för denna dag! #blogg100 Dag 77

Inget fel på frukosten i dag! Avokado med räkor och lite citronmajonnäs.



Till lunch gjorde jag köttfärsbiffar med soltorkade tomater och fetaost, och kokade broccoli till.

Åkte till stan och besökte Hälsocentralen, är stammis där och har fått frikort. 
Joolå s'att.

Efter ett fint möte med vänner åkte jag ut till ön och bara landade där i mitt ljuvliga paradis med fåglar, himmel, hav och andlighet.



Min första sändning kom med posten i dag med mina målade motiv med olika budskap. 
Fler motiv är på G!
Korten kan användas som affirmationer, de kan skickas som vykort eller ramas in och ges bort som present eller sitta på väggen hemma som dagliga "reminders".
Håll koll, det kommer flera!



Jag har känt tusen känslor i dag.
Förnöjsamhet, stress, tvivel, glädje, kärlek, rädsla, tillit, misstänksamhet, lycka, längtan, sinnesro, gemenskap, andlighet och en enorm tacksamhet.
Mina vänner är guld värda. 
När oro och rädsla kör igång säger dom det jag också vet, men just då har glömt att jag vet.

När jag var på ön SPRANG jag. Det har jag inte gjort sen jag fick lunginflammationen.
Jag var väl så jäkla lycklig när jag kom ut dit så benen liksom sprang av sig själva.
Sedan dansade jag på stigen medan jag sjöng en gammal dänga med Barbados, som jag har hittat på en ny text till. Den handlar om en som börjar på W när jag sjunger för W, och om A när jag sjunger för A.
Majnatten står ljus och doftande runt mitt hus.
Jag ser fram emot att borsta tänderna ute i kväll.

1 kommentar:

Om mig

Mitt foto
Skriver helst i hängmattan på min blommande ö, med kaffemuggen bredvid. Jag tror att det går att skriva, tänka, sjunga, måla och rabbla ord som skapar våra liv. Affirmationer är kraftfulla! Jag har skapat ett hus vid havet på det viset. Jag vägrar att delta i samtal om vinterkräksjukor och annat elände, jag vill inte ge min uppmärksamhet till det jag inte vill ha i mitt liv, eftersom jag tror att jag drar till mig det genom att fokusera på det. Det första jag tänker på när jag vaknar är allt jag har att vara tacksam över. Dagen blir alltid så bra då. Mest glad blir jag av två älskade små ungars kiknande skratt när vi busar tillsammans. Då finns inget annat, och mitt hjärta svämmar över av rosa lyckobubblor.