Måste ingenting. #blogg100 Dag 72

Jag måste ingenting. 

Hänger i soffan och löser korsord. 

Riktiga korsord! Såna som man skriver med en penna på.

I Allers! 

Som tanterna.







Bälgar kaffe och äter choklad. RAW. Som jag fick i påskägget.

Trött är bara förnamnet i dag. Men det var det värt efter en så trevlig kväll/halv natt.

Jag skulle ha åkt till stan och handlat, det var min plan.

Men jag tänkte om. 

Varför ska jag plåga mig med det i dag?

Nej, i stället ska jag vara lika snäll mot mig själv, som jag skulle ha varit mot någon jag tycker om, som var så här trött. 

Tillåta mig att bara-vara. Mysa. Slöa. Vila. Sova. Läsa. 

Jag har lärt mig det nu, at the age of 60.

Kanske som en följd av sjukskrivningen, i så fall har det redan kommit någonting bra ut av den.

För övrigt är jag upprörd över att en björnhona och hennes tre ungar har mördats i Hälsingland.

Det tas jävligt snabba beslut när det handlar om att döda varg och björn i det här landet.

Mannen som överfölls klarade sig, tack och lov. Honan hade kunnat döda sitt byte.

Det gjorde hon inte.

Men hon och hennes tre små ungar fick inte leva.

Det finns en särskild plats i helvetet för människor som inte värnar om de vilda djuren i vår natur.


Kommentarer

  1. ja, jag håller med dig fullständigt när det gäller de vilda djuren. kram :(

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia