Jag kan nog leva så här ett tag utan att det gör ont. #blogg100 Dag 82

I dag bestämde jag mig för att ta hand om mig själv lite.
Jag har inte varit så bra på det den sista tiden. (Läs sista året. Ungefär så.)

Så jag färgade ögonbrynen först. Sedan packade jag ner Satin Hands från Mary Kay i Sjösäcken, och la ner lite frukt och en PET-flaska med vatten och drog till ön.
Där tog jag fram ett badlakan och lite solskyddsmedel och gick ner och satte mig på bryggan och hade fot-SPA med peeling och krämer som egentligen är till för händerna, men det blir gudomligt mjukt och lent när man använder det på fötterna också! Dessutom doftar det gott. Persika! (Just let me know if you need it. Jag säljer. Rabattkod "trollrike" ger lite rabatt.)



Jag var alldeles lycklig där i solen på bryggan, och plaskade vilt med fötterna i vattnet. 







Över viken drog några moln upp, och jag läste sedan på Fejjan att bara en mil bort regnade det. Men jag hade bara sol hos mig.



I dag känner jag bara tacksamhet över att få ha det så här himla ljuvligt. Jag tänker bara på det jag vill ha i mitt liv och har inte oroat mig över hur det ska bli sen en enda sekund.



Jag tänker fortsätta vara lycklig hela den här dagen, ta hand om mig själv och eventuellt skriva en ny novell, eller måla ytterligare ett motiv till mina kvinnobilder.



Livet är NU. Inte om en vecka eller i augusti.

Jag kan välja mina tankar. Mitt mående blir därefter. Så jag väljer glada tankar i dag med. 







Kommentarer

  1. fy sjutton vad det låter mysigt, Eva. Men hur bor du, bor du nära havet till vardags sedan åker du till ön också och är ännu mer nära havet.? Låter så underbart så man nästan spricker. Klart du ska njuta och ta hand om dig själv. Krammmmm

    SvaraRadera
  2. Det är viktigt att ta hand om sig själv och inte låta livet springa ifrån en..

    SvaraRadera
  3. Såg ju fantastiskt ut! Jag försöker själv bli bättre på att leva i nuet! Under sommarmånaderna är de definitivt lättare. Ha det gott/Emma

    SvaraRadera
  4. Så fint skrivet! Du har verkligen förstått det där med att leva i stunden och skriva med glädje. Fortsätt så!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.