Framgång. #blogg100 Dag 85

Ralph Waldo Emerson har sagt: 

Framgång: 
Att skratta ofta och mycket, att vinna intelligenta människors respekt och barns tillgivenhet; att uppskatta skönhet, att leta fram det bästa hos andra människor; att lämna efter sig en värld som har blivit lite bättre vare sig det är tack vare ett lyckligt barn, en trädgårdstäppa eller förbättrade sociala förhållanden; att veta att åtminstone en levande varelse har kunnat andas lättare för att man har levat: Detta är att ha haft framgång.

Läste denna text i dag i ett mail.
Det kändes fint att läsa, och jag kan ödmjukt konstatera att jag har haft framgång.

Framgång är ett ord som ofta sammankopplas med feta bankkonton. 
Om vi ska gå efter det måttet är jag inte särskilt framgångsrik.

Men pengar är inte detsamma som lycka, inte för mig i alla fall.

By the way vill jag dela med mig av en bild i kvällens lugn.
Efter en het dag kom svalkan som en befrielse för mig, som inte är riktigt bekväm med 30 graders värme i maj.


Och just nu, i skrivande stund, känner jag doften av ett sommarregn genom mina vidöppna fönster.

Kommentarer

  1. ah, vad härligt det är med dofter och doften av regn är extra härlig. Jag är inte heller helt bekväm med den här värmen. Så svalkan nu kommer fint. :) Framgång är för mig att känna lycka i stunden.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.