Sidvyer, senaste månaden

torsdag 15 maj 2014

En "dagens" ~ #blogg100 Dag 76

Alldeles trött och vill bara sova just nu.
Men jag ska blogga först.

Jag tror jag kör en "dagens".

Dagens frukost: Vaniljyoghurt med hallon, mandlar, kokosflingor och pumpafrön.
Dagens bilfärd: Till Falun. Termos och macka med ost och rädisor på vägen. 
Dagens lunch: Paj och sallad som firman bjöd på.
Dagens känslosammaste: Goodbye-stunden på handledningen då jag sa bye bye till mina finaste kollegor och de sa olika saker till mig och sorgen smockade till rätt i hjärtat, men också tacksamheten att ha fått vara med om detta fina!
Dagens onyttiga: Kakan med grädde som jag bjöd på.
Dagens överraskning: Ett SMS från Stockholm.
Dagens hjärtsmältare: En puss från en trollunge!
Dagens överraskning nr 2: Jag kommer på mig med att plocka  LCHF-saker i korgen i affären på hemvägen, så en annan del av Eva har tydligen bestämt sig för att minska ner på kolhydraterna igen?
Dagens tacksam: För att jag får sova snart och för att jag inte har något smink att ta bort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skriver helst i hängmattan på min blommande ö, med kaffemuggen bredvid. Jag tror att det går att skriva, tänka, sjunga, måla och rabbla ord som skapar våra liv. Affirmationer är kraftfulla! Jag har skapat ett hus vid havet på det viset. Jag vägrar att delta i samtal om vinterkräksjukor och annat elände, jag vill inte ge min uppmärksamhet till det jag inte vill ha i mitt liv, eftersom jag tror att jag drar till mig det genom att fokusera på det. Det första jag tänker på när jag vaknar är allt jag har att vara tacksam över. Dagen blir alltid så bra då. Mest glad blir jag av två älskade små ungars kiknande skratt när vi busar tillsammans. Då finns inget annat, och mitt hjärta svämmar över av rosa lyckobubblor.