#blogg100 Dag 91 Good enough?

I går tittade jag och flera inblandade på bilder från förr.
Det var bilder på mig och min familj och väninnan och hennes familj, från början på 80-talet.
Och vi var så jävla snygga allihop!
Det sorgliga är, att vi inte insåg det då.
Vi var aldrig nöjda med hur vi såg ut. Det skulle bantas och hållas på för jämnan.
Fast vi verkligen inte behövde.

Senare på kvällen ringde jag upp henne och hon var lika upprörd som jag, om inte värre.
Vi pratade om att vi inte satte värde på oss själva.
Inte för hur vi såg ut, men för dom personer vi var. 
Och är.
Båda kommer vi från krockade familjer.
Familjer där vi inte känt oss bekräftade eller good enough.
Det är sorgligt att det sätter såna spår.

Vi duger som vi är, allihopa.
Och vi är värdefulla. Var och en. Du och jag och alla dom andra.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Matt denna natt.