Ännu senare nattblogg! #blogg100 Dag 71

I kväll kom govännerna med supergod ädelostpaj.

Jag hade gjort fetaoströra med soltorkade tomater, och en dressing.

Efter maten åkte vi på lite sightseeing.




Det regnade.
Jag gillar regn över havet, och ljuset vid horisonten.
Som ett löfte.


Sjöbod ⚓️

Vi blev kalla och blöta, men det var ljuvligt vackert i kväll.
Harsyra blommade, och vi åt av den.
Vi såg Häger och svanar.
När vi kom tillbaka drack vi kaffe.
Sedan pratade vi tills dom åkte klockan 02.
Vi pratar om allt. Om livet och döden, relationer och båtar och andlighet och alkoholism och havet.
Och massa annat.
Djupa samtal, allvarliga, galna, tokiga, privata. Och så skrattar vi förstås.
Jag är så tacksam över att dom finns.


Kommentarer

  1. Bra vänner är en av de största rikedomarna man kan ha, tycker jag.

    Ädelostpaj, det var länge sedan jag gjorde det. Så gott! :)

    Jag gillar också regnet. Finns en liten dikt om det i min blogg idag.

    Hoppas att du mår bättre. Långsamt gör jag det nu, fast mina ögon är fortfarande inte bra. Bättre, fast inte bra.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina bilder från som det synes fin dag. Härligt med sådana stunder med sina vänner. kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia