Vill ha. #blogg100 Dag 50

Mamma nr 2 brukade säga "Mänschan spår och Gud rår." Och så suckade hon uppgivet.
Jag brukar tänka på hennes ordspråk och för mig är det lite så i dag på påskafton.
Mina planer att sova på ön blev det ingenting av på grund av en massa olika anledningar. Roliga anledningar, och positiva.
Absolut ingenting att sucka över!
Jag kan sova på ön alla andra nätter i vår och sommar.
I stället hände en massa andra roliga saker.
Som att jag blev bjuden på middag i kväll! Helt oväntat! 
Ibland föser änglarna ihop oss människor som vi kanske inte umgås med, men som finns där, i vortexen.
Då är det en mening med det.
Plötsligt ska jag hem till en person som jag tycker jättemycket om, och jag hade inte kunnat gissa det i går eller ens på förmiddagen i dag.
Livet är spännande och fullt av överraskningar när vi släpper taget och vågar åka med utan att styra upp allting flera månader i förväg.
Tänk om det är då det blir som det ska? När vi inte planerar och håller på ... när vi vågar leva i nuet utan att vi måste veta hur det ska bli!
Påskafton är solig och det är ljuvligt ute! Jag fick energi i dag, energi och lust att åka in till stan. Jag valde bort skogsluffarkläderna och sminkade mig, och håret var fortfarande OK efter något magiskt stylingmedel som jag snodde en klick av i dotterns badrum i går. Det tillhör inte min vardag att kuta runt i affärer längre, men i dag var det riktigt kul.
En ny parfym från Versace luktade jättegott och det var nära där, att jag drog upp libran och slog till. Fast då kom Frk Rädsla och väste i mitt öra.
 - Kom ihåg att du bara fick pyttelite från försäkringskassan!
Och då gick jag. Utan parfym. Fast jag vet att det jag skulle ha gjort var tvärtom.
Law of Attraction säger inte att jag ska snåla. Law of Attraction säger köp. Affirmera in din drömparfym,  visualisera den, känn doften, var glad.
Snygg flaska var det också. Och jag är sååååå värd den. 
Yes, den är min. 

Kommentarer

  1. versace luktar gudomligt, min favoritparfym jämte DKNY men jag har ingen nu och har inte haft på många år. Men en vacker dag kanske jag unnar mig en, bara så där. Ha så trevligt i kväll. kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)