Valborg #blogg100 Dag 61

Och jag visste inte om jag skulle välja Pretty Woman eller Robert Gustafsson eller Pearl Harbour, men när det väl var dags så drogs jag bara in i den där underbara filmen, som jag har sett 119 gånger, och ändå är det så värt att se den en 120:e.
Men samtidigt lockade vårens sånger och brasan nere vid hamnen, och jag tänker att jag åker ner efter shoppingscenen.
Den ÄLSKAR jag.
När hon sitter där med hans kort och bara provar och köper... Ja men ge mig en sån man och en sån kropp och såna kläder!
Och hotellchefen.
Denna diskreta empatiska karl.
Hans blick när hon kommer med alla kartonger och påsar.
Ja ursäkta jag fastnade visst.
Eftersom jag har stränga order om att vila på grund av min lunginflammation tog jag bilen den futtiga biten ner till kasen.
Bettan har väntat på mig, hon leder sångerna varje år. Gulliga hon.
Hon har väntat på en som inte har någon röst, men jag mimar, och när den för året nytillagda sången "När det är sol och vår och man är nitton år" strömmar ut från högtalarna kommer jag på mig med att stå och dansa.
En enda person dansar och det är jag.
Jag, som ska vila.
Hur som helst, jag är hemma igen och har kokat citronvatten och tror det räcker nu för en lungsjuk kvinna som aldrig har kunnat stå still när det kommer till sweet music.

Kommentarer

  1. Ja, jag fastnade i Pearl Harbor och det gick att se på. Även den inte för första gången. :) Någon brasa blev det inte, brukar inte uppsöka den om det inte är storslaget väder. Det var det inte här igår. Det regnande och snöade!!! Men idag lyser solen igen och himlen är blå med Simpson moln och jag ska ut och demonstrera dagen till ära. Krya på dig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Bra lördag!