Gå omkring lite, sa han. #blogg100 Dag 59

 - Kan jag gå på promenader?
 - Du ska ju vila. Men du kan ju gå omkring lite hemma och så.
 - Jamenkanjaggåiskooooooogen? ville jag fråga.
Jag fick diagnosen "lunginflammation" i dag efter feber i 8 dygn och hosta och snor och hela kittet.
Några timmar efter att jag tagit en (EN ENDA) Kåvepenin gick jag och hämtade chokladkakan i kylen.
Det är bara början misstänker jag, som har levt på fullkornsskorpor och Proviva blåbärsdryck. 
Jag är trött.
Mycket trött.
Jag skulle förmodligen inte ens orka gå i skogen.
Det gör lite ont nu när det är så vackert ute.
Jag sätter mig på altanen en stund och lyssnar och ser och andas.
Som en gammal tant.
Som en riktigt gammal tant. En tant med lunginflammation.
Holy Smoke var tog du vägen, du, som det var fartiboxen på, och som for fram som en projektil? Du som åkte på seacruise och körde järnet till tre på morgonen? Du som dansade till och med när du skalade potatis i köket? 
Var är du nu?
Just nu är tanken på seacruise långt borta. Skulle  i n t e  orka.
Vi var i USA. På ett bröllop med massa gäster frågade någon mina döttrar
 - She's the wild one, huh?
And I was.
Nykter. Men vild. Vild på ett sunt vis. Levande. 
På min gravsten (som jag inte ska ha) skulle det ha kunnat stå:
"Här vilar hon.
Hon som var vild men nykter."
(Tänker alla så här när de har lunginflammation?)
Jag kan fortfarande dansa i köket. Dra på Robert Palmer bara, eller Guns N Roses, Aerosmith eller ELO. 
"Cover me" med Bruce icke att förglömma. Eller vilkenlåtsomhelst med Stones.
Då är tanten med lunginflammationen rökt. 
Men här och nu ligger jag och har frossa under täcket.
Snart ska jag värma citronvatten och se på Vetenskapens värld.
Det är bara kristallskålen med polkagrisar som fattas.
PS det som var glädjande i dag var att min chef kom med en blomma.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia