Frukost vid havet. #blogg100 Dag 52

Brer en macka och tar en lunchlåda ur frysen, hämtar några Penséplantor som jag ska ha i en kruka, letar på några gula ljus och ett äpple och lägger ner allt i sjösäcken.
Därefter fyller jag två tomma PET-flaskor med vatten och beger mig ut till ön.
Morgonen är vackrare än vackrast och lovar sol, vår och evig lycka. Alla fall hela den här dagen.
Luften fylls av fågelläten från måsarna och talgoxarna och ringduvan och bofinken och många andra arter och på vikens blanka yta landar herr och fru Knipa.
Jag sitter mitt i detta underbara denna ljuvliga måndag, som också är annandag påsk.
Livet är fantastiskt vackert och jag är fylld av tacksamhet.




Kommentarer

  1. Så fint och ljuvligt. Själv har jag varit ute i skogen för tredje dagen i rad. Ljuvlig vårkänsla med liv som spirar överallt. Ha det fint! kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.

En hinner inte med.