#blogg100 Dag 33 - Vart ska du? sa jag till mig själv i spegeln. Men jag fick inget svar.

Har ni någonsin börjat klä på er och gjort er i ordning utan att veta vart ni är på väg?
Så blev det i dag.
Jag hade suttit i flera timmar och försökt lägga upp ett videoklipp med en guidad meditation på bloggen.
Det gick inte. Jag provade olika vägar med samma resultat: DETGICKINTE! (God damm it!)
Jag såg solen stråla utanför och hörde hur koltrasten ropade, och jag längtade ut, men ibland är jag riktigt envis. Till ingen nytta.
Så om någon vet hur jag ska göra för att få en slinga som jag själv pratat in på kameraikonens "video" i en iPad till ett blogginlägg, just let me know please.
Jag har med er hjälp nyligen lärt mig det när det gäller foton. Jätteglad för det, men nu är det nästa steg.
Jo men så kom jag på mig med att stå framför spegeln och dutta med hela artilleriet från Mary Kay, och undra vart jag var på väg. 
Sedan tog jag på mig den nya kimonoliknande saken från Kate Hudsons kollektion, och satte mig i bilen och drog in till stan.

Det var väl enda sättet att komma ur mörkret med meditationsvideon. 
En överlevnadsstrategi helt enkelt.
Vem vet hur det hade gått om jag hade fortsatt. 
Det blev en bra eftermiddag och kväll i stan. Jag lämnade lite skräp som jag för någon dag sedan hade lagt i bakluckan på bilen, till Återvinningen, och köpte några penséer med inspiration från Maskroskvinnans blogginlägg som jag läste i morse. Jag älskar penséer! 
Det här är bara början. 
 Efter det bjöd jag mig själv på restaurang, fast jag fortfarande inte fått pengarna från försäkringskassan,  och gick sedan till ett ställe där jag får möjlighet 
att ge näring till mitt äkta själv.
I min stad finns en affär, där man som stamkund får en gratsigåva varje vecka. I dag fick jag en glassförpackning av den lyxigaste sorten, (jag vågar inte göra mer reklam i det här inlägget!), en glass med jordgubbar och maränger. Den ska jag njuta av i morgon. För nu, mina vänner, är det natt.
Sov gott alla bloggers!

Kommentarer

  1. Kul att du får in bilder i bloggen nu. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med någon teknisk lösning när det gäller videoklipp från din kamera. Jag har aldrig ens kommit på idén. Fast jag lägger in bilder direkt från mobilen till min blogg ibland. Det finns en APP för Blogger. Kanske funkar det genom den, tänker jag?

    Så vackra dina penséer är! ALLA penséer är vackra, tycker jag. :)

    Hoppas att du snart får pengarna från FK, jag minns hur det kändes att vänta på det, minns känslan i magen. Fast numera slipper jag den där känslan och det är himla skönt tycker jag.

    Bra att du unnade dig i alla fall. Det ordnar sig med pengarna, tror jag.

    Kram och ha en bra dag! /Anna-Karin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.