Blogg i ett badkar. #blogg100 Dag 46

Jag är hos några som har badkar.
Det har inte jag.
Men jag har det på min Top5 önskelista.
En ny toastol som inte sitter lös, och ett badkar.
Men här där jag befinner mig nu sitter toastolen ordentligt fast i golvet, och det finns som sagt badkar.
Jag skulle bara stanna typ en natt.
Nu har det blivit tre, tror jag, jag vet inte så noga.
Jag tar dagen som den kommer. Behöver inte planera något, bara följa med i flödet.

Lyckan att krypa ner i ett varmt bad är stor för mig. Jag badade varje dag där jag bodde förut.
En gång hyrde jag ett hotellrum i Borlänge bara för att få bada.
På sommaren har jag havet att bada i, dag som natt.
Det är lyx! Och alldeles gratis.
Jag har det otroligt bra där jag befinner mig. På morgnarna väcks jag av att en liten söt unge bärs in till mig.
Sedan äter vi frukost alla fyra, och så leker den lilla ungen och jag innan det är dags att sova igen.
Så blir det lunch och lek och promenad och sovdags igen en stund på eftermiddagen.
Här och nu.
En dag i livet.
En dag som aldrig kommer åter. 
Och jag får vara med.
Jag är obeskrivligt tacksam.
Egentligen skulle jag kanske vara orolig och inte ligga här i ett badkar och vara tacksam och må bra.
Fick besked i dag att mitt vikariat inte kan förlängas.
Jag väljer att tänka VAD SKA JAG NU GÖRA FÖR SPÄNNANDE? Starta eget? Hitta ett jobb på en annan öppenvårdsmottagning? Jobba på behandlingshem? Ta lastbilskort? Bli författare på riktigt? Jobba på någon förskola? Utbilda och åka runt och föreläsa om beroendesjukdomen? Sälja smink?
Jag ber änglarna om vägledning.
Bring it on, bara! Use me. I'm ready.

Kommentarer

  1. ååå vad härligt det låter. Jag älskade att bad när jag var yngre nu gör jag det aldrig i badkaret. Men i havet när jag är där badar jag så klart. Älskar havet. När det gäller yrkesval eller rättare sagt att vikariatet inte förlängs så tycker jag att du har helt rätt inställning. Jag sitter fast i moment 22 känns det som. Jag kan inte säga upp mig för jag är sjuk men jag blir sjuk igen när jag går tillbaka till det jobbet och den arbetsplatsen. När är det rätt tillfälle att ta steget att säga upp mig. Jag ska göra det bara jag visst när det var rätt tillfälle. Inte i dag i alla fall. Så ha det skönt där du ligger och njut av din fina tillvara. kram kram

    SvaraRadera
  2. Snygg bild! Fina ord och fina stunder med den lilla. Och kram inför spänningen med vad som nu ska bli! <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.