Startar Blogg100 igen!

#Blogg100 startar igen i dag den första mars, och jag har med förtjusning anmält mig till att blogga varje dag i hundra dagar!
Min skrivlust och min vision att ge ut flera böcker (har ju bara gett ut en, på ett förlag där man betalar utgivningen själv), växer sig starkare och starkare. Snart har jag inga ursäkter kvar varför jag inte kan bli klar med nästa bok, och nästa, och nästa. Egentligen är det redan så.
Jag har inga ursäkter kvar.
För att fördröja skrivandet ytterligare köpte jag Bodil Malmstens "Så gör jag" på bokrean.
Man kan ägna ett halvt liv åt att läsa om att skriva, i stället för att bara sätta igång att skriva.
Man kan vara med i olika grupper på Facebook och dutt-skriva små kloka citat eller egna funderingar om författandet, i stället för att bara sätta igång att skriva, eller posta små texter på Instagram med bild på en katt som ligger på datorn, och posta andra texter om writer's block, och tipset how to cure writer's block, which is to write and write and write and write.
Så det är vad jag tänker göra.
Skriva och skriva och skriva. Varje dag i hundra dagar.
Här på bloggen, och på böckerna, som ligger där, halvfärdiga, och väntar på att få bli lästa.
Bara nu inte min anmälan till Blogg100 är ytterligare en flykt från bokskrivandet!
#blogg100

Kommentarer

  1. Det här verkar lovande. Jag kikar in igen och ser hur det går

    SvaraRadera
  2. "Boken" kan aldrig försvinna, den kan gömma sig ett tag så du kan skriva annat... :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Bra lördag!