Överflöd. #blogg100 Dag 24

Om du vill gå från fattigdom eller i alla fall ständig brist på pengar till en känsla av att vara rik finns det några grejer du kan göra för att påverka.

1) Säg aldrig att du inte har råd.
2) Öva på tacksamhet! Börja varje morgon med att säga ”TACK”. Vem du tackar behöver du inte bry dig om, men säg bara TACK.
3) Skriv eller säg en tacksamhetslista. Ta med allt, från att du har tak över huvudet till att du har fått lunch.
4) Ha alltid pengar i din ficka. OBS! Inte i din plånbok, men i din ficka. Det kan vara två tusenlappar eller en hundring. Men ha alltid pengar.
5) När du går i affärer, eller ser en snygg bil, eller ser reklam för Vingresor, tänk och säg högt: ”Det där är för mig!”
När du kan känna dig rik, även om du kanske inte är rik, så händer det magiska att du drar till dig mer av rikedom.
När du sitter på bussen eller i bilen, räkna då upp allt du kan komma på som gör att du är rik.
Till exempel ”Jag är rik för att jag har en matlåda med mig, jag är rik för att jag har ett hem, jag är rik för att jag kan se, jag är rik för att jag har vänner, jag är rik för att jag har varmt vatten i duschen, jag är rik för att jag kan sjunga, jag är rik för att jag har en familj, jag är rik för att jag har ett varmt täcke, jag är rik för att jag kan känna vinden mot min kind, jag är rik för att jag har ett jobb, jag är rik för att jag kan minnas hur det känns att ligga på en klipphäll i juli och höra måsarna, jag är rik för att jag vågar säga nej när det smakar nej, jag är rik för att jag lever i dag, jag är rik för att jag har en katt, jag är rik för att mina fingrar kan hoppa på tangentbordet, jag är rik för att jag har en rosa tekopp, jag är rik för att jag kan dansa, jag är rik för att jag har en varm jacka, jag är rik för att jag är jag” …
Gör det till en vana.
Välj glädje. Välj att känna att du är värdefull. Välj att minnas att det blir som du tänker.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Bra lördag!