Om jag ska vara riktigt ärlig ... #blogg100 Dag 26

Om jag ska vara riktigt ärlig ...
blir jag riktigt trött på mig själv emellanåt.
Det känns som att varje gång jag bloggar, så är innehållet upprepningar av tidigare bloggar, av mina inkörda tankar och värderingar, och av det jag föreläser om och jobbar med och har utbildningar om, och det börjar kännas ganska tjatigt.

Jag har på något sätt fastnat. Det jag skriver mest om tror jag är beroende och medberoende, tankens kraft och naturen. Och tacksamhet.

Som att köra runt i en rondell. Runt, runt.

Jag vill byta spår.

Kanske vill jag skriva om läppstift? Eller om banala kärlekshistorier som slutar lyckligt. Tänk om jag skulle skriva om extrapriser på ICA?  Eller alla mina p-böter genom åren.
Skulle det inte vara kul att skriva om alla mina skor, och allt kul jag har haft med dom på fötterna. Röda skor har jag haft roligast i. Men också mest smärta.
Och då pratar jag inte bara om smärtan i fötterna, efter fyra timmar på dansgolvet.

Jag kanske ska skriva om en ballong. En fantastik saga om en blå ballong som flyger upp bland molnen och träffar på farmor ballong som dog när hon krockade med en humla.

Om jag ska vara riktigt ärlig ...
vet jag inte om jag ska fortsätta på samma spår som tidigare.



Kommentarer

  1. Ja du Eva, vi är bestämt på samma ställe i våra respektive huvuden - får se vart vi tar vägen! Men jag är inte trött på dig, bara på mig - så jag har inget emot att du fortsätter som hittills! Kram och sov gott!

    SvaraRadera
  2. :) skulle gärna höra lite stoys om dina skor.

    SvaraRadera
  3. Du kan inte vara värr än Linda Skugge:) Läser hennes bok med bloggar 2005-2007. Magsjukefobi, barn, pajer, krönikör och gnäll på kändisar. Samt drömmar om dörrar. Om din värld består av din rondellkörning så är det ju det som gör den intressant. Att följa dig på din väg. Icas extrspriser känns så där, skor och deras upptåg javisst:)

    SvaraRadera
  4. Vet du vad, även om du skriver om läppstift eller röda skor eller ICA så tror jag du hittar en koppling till mer existentiella funderingar i det liv du lever :) Det är bra.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)