Med vinden mot mitt ansikte. #blogg100 Dag 19

Det snöar horisontellt och vinden piskar mitt ansikte när jag står på piren, och havet är öppet och jag bara älskar att stå där.

Jag fick lura mig själv att gå ut.
Det är mysigast inne när snön yr utanför stugan och veden knastrar i kaminen.
Så jag tänkte först, att jag bara skulle gå ut och skotta lite.

Medan jag gjorde det sa jag till mig själv, att det är lika bra att gå till brevlådan, som ligger en bit bort.

Och plötsligt stod jag där, på piren.

Det har kommit ganska mycket snö i dag, och jag är glad att mina gäster åkte i går. Snön kan ställa till det som vi vet, både på vägar och på räls.

Medan jag stod där på piren med snön och vinden mot ansiktet kom jag plötsligt på, att jag har äpplen hemma, och jag har vaniljsås. Det blev ett sån't Happy Moment som jag brukar kalla det. Ni vet, när det bara kvillrar till i bröstet.

Jag har varit sjukt godissugen på eftermiddagen, men tagit beslut att INTE åka någonstans i dag med bilen, inte en meter, vilket resulterade i att jag började leta febrilt i skåp och i lådor efter en enda kvarglömd liten Riesenkola eller kanske en halvt uppäten Pollypåse, men det fanns överhuvudtaget  inte något sött.
(Och det har hittills aldrig hänt att jag har glömt en halv Pollypåse. Inte någon gång. Hur kunde jag inbilla mig det?)

Så jag gav upp, tills snilleblixten kom där på piren i snöstormen.

Det blir gott med äppelpaj i kväll.

Ute fortsätter det att snöa och blåsa.





Kommentarer

  1. Jag förstår precis din känsla, när man inser att jihhi jag kan fixa lite gott till kaffet i kväll. Hoppas det smakade. Men jag njuter lika mycket av din beskrivning av tänd brasa och att du står på piren och snön och vinden pinar på. Jag vill nog bo mer på landet än vad jag gör. Jag bor visserligen nära skogen med fint spår men där är alla multitaskingmänniskor som springer med barnvagn, pratar i headset med chefen och motionerar samtidigt. Blir stressad av den synen, tyvärr. Tycker det är deprimerande att samhället uppmanar att vi ska vara så i farten att man inte kan njuta av att vara föräldrarledig utan splittvision. En stuga på landet som ger mig mer frihetskänsla och närhet till naturen skulle passa mig fint. Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  2. Sitter vid en bullrig hoppborg och läser din blogg. Just det här inlägget flyttade mig långt från barnarop och pustningsaggregat.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.