Jag har allt jag behöver. #blogg100 Dag 21

Dagen i dag
var en bra dag
Fast jag var trött
Orkeslös stundtals

men så gick jag ut
fast det bar emot
 sågade ner lite sly
och några grenar

Dagen i dag
kommer aldrig igen
den är strax slut

Min tacksamhetslista
i kväll
kan göras lång
fast jag
bara
har varit hemma

Här hemma
med mig själv

Men jag hade mat
solen sken
jag har inte haft ont
och jag har sluppit frysa

Jag har pratat
med familj och vänner
hört rösten
på en älskad liten unge

Koltrasten var här
och talgoxen

och björken på gården
har knoppar
som skiftar svagt
i violett

Försäkringskassan sa
att det kan komma pengar
innan den sjätte
om jag har tur

Kaffet
smakade gudomligt
både till frukosten
och senare.

Allt är som det ska.

Tack.



Kommentarer

  1. Agneta utanför Piteå tycker....
    Så fint skrivet, så känner jag också, en belåtenhet över det lilla, det vardagliga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar, Agneta! Visst är det fint att vara i den känslan! Kram!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.