#blogg100 Dag28 Om min nystädade bil och tankens kraft.

Inga pengar från Försäkringskassan i dag heller, och inga på väg.
Jag gör det jag tror är rätt, åker tåg med SJ i stället för att ta ett billigare alternativ, jag köper kaffe för 29kr på Centralen och fyller hyrbilen med soppa innan jag lämnar tillbaka den, och låter varenda möjliga centiliter sörplas in i tanken.
Därefter hämtar jag min egen, som har varit på verkstad efter att en utmattad kvinna som var jag körde på en sten. En väldigt mycket för stor sten.
Det händer lätt i utmattning, har ni tänkt på det? Man kör in i en stolpe, eller på en sten, eller i värsta fall in i en annan bil, eller en vägg.
I fjorton dagar  har bilen varit på verkstad, och när jag hämtar den är den TVÄTTAD och STÄDAD inuti och utanpå!
Jag höll på börja gråta för att jag blev så glad!
Det har varit gräsligt med äckelpäckel i den. Ni vet den lilla "skålen" som blir där växelspaken sitter, där hade jag spillt ut en smaksatt latte från Wayne's i Falun, en riktigt sötklibbig sak, och bredvid i det lilla facket där man ska ha läppstift och sån't hade mössen kalasat på papperet från ett Juicy Fruitpaket och det såg ut som en minidokumentförstörare hade tömts där, och det var bara så vämjeligt att veta att där har han suttit, det lilla svinet, och äcklat sig, och den hade också dragit i sig druvsockertabletter, som jag fick som reklam för något någon gång, ja det var VIDRIGT! Riktigt jävla vidrigt, och jag drog mig för att ta tag i det där, jag tänkte att den där musen har säkert gjort både nr 1 och nr 2 och kanske kräkts också, jag menar juicyfruitpapper och druvsockertabletter ihop?
Och nu.
Nu står den på gården, min fina bil, skinande blank, med ny tröskellåda (fast det är inte så intressant egentligen), och inte ett spår av musjäkelns framfart inuti!
Ren, fräsch, snygg.
Som ny, faktiskt.
Tack Eriksson Bil!
För att fortsätta spåret jag började på, jo, jag tror att det finns en lag som säger att om jag agerar som om jag hade massor av cash så kommer det in pengar. Om jag beter mig som om jag inte trodde jag skulle få  in några pengar på evigheter så kommer jag troligen inte att få det heller.
Law of Attraction, det blir som vi tänker!
Fast jag vågar inte alltid.
Ibland fegar jag ur. Tyvärr.
Koltrasten höll en kolossalt vacker konsert när jag körde upp på gården. Jag fyllde genast på hans tallrik med rapsolja och havregryn. Då kände jag mig också gråtfärdig av tacksamhet.
Jag är lite blödig av mig. Lättrörd. Mer nu än annars.
Jag är glad att vara hemma igen fast jag har haft underbara dagar i en annan stad med en liten människa och hans familj.
Nu är det helg. Solen går ner, i morgon ska en ny dag gry, och livet är fullt av möjligheter, bara vi vågar tro.

Kommentarer

  1. Härligt med bilen och jag förstår precis det där med att inte få det gjort, man ser äcklet men man orkar inte ta tag idet. Utmattad.... jäkla skit. Du ska se mitt badrum. ..... tänk om någon kunde komma och städa det. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  2. Grattis till att ha fått bilen fixad! Det måste ha känts underbart för dig. Ibland behöver man den där extra oväntade hjälpen nånstans ifrån för att hitta lite glädje och energi igen.

    Ha det gott i helgen! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.

En hinner inte med.