#blogg100 Dag 29 Glad över era kommentarer!

Tack alla ni som kommenterar! Jag blir glad och tycker det är jätteroligt!
En del dagar hinner jag inte läsa vad ni skriver, fast jag vill. Det är många bloggtexter jag skulle vilja hinna med att läsa, och kommentera.
Tänk om det kunde finnas som en ljudbok?
Blogg 100 dag 29, så kunde man ladda ner det i iPhone och lyssna på dagens alla bloggar medan man går där i vårsolen och plockar grenar och kvistar som har blåst ner, eller tar en sväng med sekatören och snor några tjyvskott från asp eller al.
Det är ungefär det jag har sysselsatt mig med i denna vackra bedårande vårdag som var i dag!
Underbar låter trivialt i sammanhanget, men jag saknar faktiskt ord nu.
Lycka ända in i själen kände jag där ute på ön, med ett spegelblankt hav, och fåglar som sjöng, och sjöfågel som dansade och lekte på vikens yta.
Jag satt i en solstol länge och såg solen dala bakom trädtopparna tvärs över vattnet.
För att göra lite mer nytta än sekatörandet rensade jag hängrännan på framsidan med en sån teleskopgrej som jag köpt på JULA eller nå't ställe.
Det är inte lätt, den där rensaren viker sig och lossnar från skaftet och så får jag andas och sätta dit den igen, och när någonting äntligen rasar ner från rännan står jag med näsan upp i skyn och får ner skräpet i ögonen.
Men a woman's got to do what a woman's got to do.
I kväll släckte jag ner när det var Earth Hour och stängde av TV:n som just då visade en film som jag hade velat se, men i alla fall hade jag många ljus tända, och kycklingpajen, som precis hann bli klar, var god och det var som vanligt mysigt att äta i skenet av levande ljus.
Förra gången det var Earth Hour sa ett av mina barn att "det är ju ingen skillnad, du har ju alltid massa ljus tända och släckta lampor".
Det ligger något i det. Men en och annan fönsterlampa brukar jag ha tänd.
Ja, så var lördagen snart förbi, en fin lördag som jag startade upp med en sen frukost och melodikryss. Jag minns på 60-talet, då en av grannarna på ön vann en transistorradio på Melodikrysset! Jag var väldigt imponerad! Och på den vägen är det ...

Kommentarer

  1. Naturen ger livskraft. För mig allra mest när jag bara är i den. Härligt skrivet av dig.

    Den här morgonen blev klockan nio lte väl fort, tycker jag. ;) Jag gillar inte att ställa om klockor till sommartid. Tror inte att vi människor är skapade för konstgjorda tidsomställningar egentligen.

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.

En hinner inte med.