Affirmation och Pärlhyacinter. #blogg100 Dag 11

Jag gick nyss ut med min lilla vårplantering. Det är rosa Bellis och vit Pärlhyacint i krukan och jag vårdar den ömt. På kvällen tar jag in den över natten, och på morgonen pratar jag lite med de små liven, frågar hur dom har det och så, innan jag bär ut den. Barfota. Jag gillar att gå ut på trappan barfota. På somrarna går jag mycket barfota, mina fötter tycker om det. Dom, precis som jag, älskar frihet.

Jag gillar att borsta tänderna ute också by the way. Det har jag gjort två morgnar nu. Men inte på kvällen. Än.

På altanen ställde jag mig sedan och sträckte ut armarna mot himlen, som även i dag ser alldeles blå ut, så där blå som en ögonskugga från Rimmel i slutet av 60-talet, och så sa jag med känsla i orden min dagliga affirmation:

Jag är nu öppen och mottaglig för allt det goda och överflödet i Universum.
Tack Livet!

Jag upprepar den minst tre gånger om dagen. 

Den kommer från Louise Hay. Henne tycker jag om. 

Affirmationer vet väl alla vad det är vid det här laget, så jag tänker inte skriva mer om det.

Det här är en bra dag, och jag är tacksam för att jag har sovit gott i natt, för kaffet som ännu inte 
är helt urdrucket, för frukosten som dessvärre är slut, för #blogg100 och för den blå himlen och solen och havet.

Kommentarer

  1. Jag ska också skaffa mig en kruka vår att vårda idag! Slängde nyss det gamla granriset vid trappan. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Gör't! Det blir så himla trevligt med lite blommor utanför dörren!

    SvaraRadera
  3. Det skulle man kanske göra varje dag, lite svårt att hinna med "sådant bra för själen" när man är småbarnsförälder. Men idag har jag i alla fall unnat med 45 minuters massage :-) Ha en skön dag i solen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia