Landar i Sommarsol och härlig grönska

Känner mig så tacksam dessa dagar, när jag får vara där jag hör hemma, på min älskade ö med hav och måsar och fåglar och solglitter runtom!

Hela mitt inre uppfylls av kärlek till livet.

Att få leva nära naturen betyder oerhört mycket för mig.

Jag får energi, sinnesro, lugn, jag blir ödmjuk, och andligheten fylls på i stora doser. Inför vädrets makter får jag känna mig liten.

Är det hård Nordan kan jag inte gå ut med båten, och då lägger jag mig platt.

Det är också enda gången jag gör det, kan jag tala om.

Ingen ska bestämma över mig!

Jag har blivit bestämd över åt h**vete för mycket i mina dar.

Men att få vakna en tidig junimorgon och sätta sig med kaffekoppen på en sten vid vattnet, det är obetalbart.

Ibland förvånas jag över Livets godhet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia