Blogg100 Dag74

7 gyllene regler för ett lyckligt och harmoniskt liv.



1)  Var ärlig i alla dina angelägenheter.

2)  Tänk på allt du har att vara tacksam för. Ta med det småskaliga. Guldkornen i vardagen.

3)   Ta en promenad i ljuset varje dag, även om det bara är en kvart.

4)   Säg JA när du menar ja och NEJ när du menar nej.


5)   Stay singel. Jag är på en dejtingsajt och så gott som varannan man är gift eller lever i ett förhållande med någon. Några skriver det i sin presentation, och det är ju bra, då slipper jag lägga energi på dom. En man har jag skrivit med ett tag, han verkade supertrevlig. På måndag skulle vi ta en fika. Men jag ändrade mig när jag i dag ställde frågan hur länge han har varit singel.
 - Singel är jag väl inte direkt, jag har en sambo men vi har inget gemensamt och inget sexliv längre.
 - Drop dead ville jag skriva som svar, men jag var inte riktigt så rakt på sak. Men jag skrev vad jag tyckte och blockade honom direkt.
På min sida, där jag varit typ en vecka, har jag hunnit blocka 34 män. Det är bra jobbat med tanke på att jag inte ens går in där varje dag.
Gifta män, korkade män, sexmissbrukare och alkoholister.
Jävligt skönt att kunna klicka på "blockera" så försvinner dom. Puts väck bara!

6)   Tro aldrig att du kan förändra någon annan. Den enda du kan förändra är dig själv.

7)   Ditt liv är ditt. Du har bara ansvar för en enda vuxen person, och det är DIG. Släpp det som inte är ditt. Låt saker och ting hamna där dom ska. Ta hand om dig, välj glädje, välj det sanna, välj det du längtar efter och fråga dig själv flera gånger varje dag "Vad behöver jag?" Låt ingen trampa på dig och ta ingen skit. Prata om det som gör ont med någon du litar på, och lyft det du minst av allt vill prata om. Det som har hänt har redan hänt och det som kommer när du pratar om det är en känsla. Smärta, skam, skuld, sorg. Känslor är inte farliga!

Så.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)