Blogg100 dag 72

Härliga söndag!

I dag hängde jag ut tvätten för första gången i år! Det doftar så himla gott av lakan som har torkat i solen

och vinden.

 Jag har planterat Penséerna i olika konstellationer på två olika ställen, nu kan jag sitta och njuta av dom

medan kvällssolen värmer och fåglarna kvittrar.

Det är sån't jag blir lycklig av i dag. Ända in i själen.

Att shoppa skor är himla kul, eller åka på en Seacruise med polarna, men Lyckan jag upplever i

samklang med naturen är av ett annat slag.

Varandet.

När jag kan vara i nuet. Uppleva med alla sinnen, och ta in allt det vackra.

Dofterna, ljuden, alla synintryck.

Jag behöver stanna upp varje dag, flera gånger. Dra i handbromsen, andas en stund, ända ner i magen,

 i total närvaro.

Känna tacksamhet över allt som är.

Här och nu.

Inte framme i nästa vecka, eller i oktober.

Närvarande i nuet. Sekund för sekund, andetag för andetag. I stillhet och tystnad.

Avskärmad från bruset.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Bra lördag!