Blogg 100 Dag 92 Familjekonstellationer.

När jag åkte förbi kyrkogården ropade jag "Hej mamma! Grattis på Mors Dag!"

Det känns inte så mycket "måste", det där att gå dit med en blomma.

Jag har ju två morsor, en på vardera sida av den där stora vägen. Men ingen fick någon blomma i dag.

Nånstans känns det värre med farmor. Hon skulle ha fått blommor, hon!

Farmor som inte var min biologiska farmor, men jordens bästa och den enda jag träffat.

Min biologiska farmor dog när pappa var 5.

Pappa dog när jag var tre månader.

Många förluster har jag haft.  Och två mammor, två pappor, en styvpappa... Det är krångligt.

Min ena dotter hade sett en bok där man skulle fylla i ett släktträd, typ. Hon sa att jag hade inte

haft en chans. Det fanns bara plats för EN pappa och EN mamma.

På en Vuxna Barnvecka på Korpberget skulle vi göra Familjekonstellationer.

Till min gick hela gruppen åt.

Nio pers.

Men bra blev det.

I Gävle ska jag ha Familjekonstellationer på "Hela Hjärtat" i juni.

Där kan man få hjälp att reda ut sina ouppklarade affärer, med både levande och döda.

Välkommen med din anmälan till heladittliv@live.se

Jag tror det är den 27:e juni mellan kl 15 och 20.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia