Blogg 100 Dag 90 Chez le dentiste

Folktandvården är inte det stället jag helst av allt går till.
Jag är rädd.
När jag sitter där i stolen kommer jag på mig med att jag spänner hela kroppen.
Axlarna sitter under öronen och knogarna vitnar.

Inte blev jag lyckligare av att det kostade 980 pickadoller.

Det var fyra plåtar och lite pillande mellan några tänder.

Men hallå, det tog tio minuter!

Nu till det värsta.

När jag kom in skulle tandläkaren kolla om mina uppgifter stämde.

 - Nej, inte mobilnumret. Jag har nytt från och med i dag.

 - Jaha, vad har du då?

Jag säger mitt nummer.

Då. Säger. Hon:

 - Bravo, har du lärt dig det redan! Det brukar inte vara så lätt för gamla hjärnor.

Gammal hjärna kan du vara själv!

Sen gick den här gamla hjärnan ut, pyntade 980 pistoler utan ett ljud och tog hissen ner och gjorde

obscena tecknet. Med båda långfingrarna. Samtidigt.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)