Blogg 100 Dag 87 Prova ändå, viskade Hjärtat ...

Ibland står rädslorna på rad och talar om att det går inte, det kan du bara inte göra, nej gör inte så, tänk inte ens tanken, nej nej nej!
Och hjärtat ropar Jo Jo Jo! Gör det! Prova! Vad är det värsta som kan hända?

Så jag gjorde det.

Nu får vi se vad som händer.

Jag har alltid mig själv.

Jag går inte sönder så lätt.

Det har gungat ordentligt i mitt liv, det har varit kol-f***ing-svart!

Och jag stod där, upprätt, och gjorde det jag skulle.

Mitt i värsta kaoset, mitt när jag hade gått sönder och var alldeles trasig i hela mig.

Jag fick kraft.

Till och med när jag var en liten liten tjej fick jag kraft från någonstans.

Det här är en piss i Mississippi jämförelsevis.

Fast lite läbbigt.

Men om jag ska stanna inom min trygghetszon kommer inget växande att ske.

Så är det.


Det är omöjligt, sa Tvivlet.
Det är farligt, sa Rädslan.
Det är onödigt, sa Förnuftet.
Prova ändå ... viskade Hjärtat.

*

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.