Blogg 100 Dag 80 Det blev inte som jag hade planerat, men bra ändå.

Ibland planerar jag att jag ska göra olika saker när jag kommer hem från jobbet.

I dag, till exempel, hade jag tänkt att jag skulle släpa ut hälften av de 200 litrarna jord jag köpte i går, till ön, och plösa ner några plantor i krukor och hålla på.

Jag kände mig glad av att tänka på det. Inspirerad.

Men någonstans på E 16 fick jag andra tankar, halvvägs till Oslo som Båtmannen brukar säga. Han tycker att jag jobbar väldigt långt borta, och det gör jag kanske, men då ska jag bara tala om att det beror på vad man jämför med.

Jag har en fin vän som flyger ner till Bryssel på konferens. Över eftermiddagen, liksom.

Jag fick i alla fall för mig att jag skulle städa i kylskåpet. Också, eller i stället. Jag vet inte riktigt.

Pinsamt att behöva skriva, men jag har bytt diet.

Ut med alla feta produkter. Turkisk yoghurt, fetaste creme fraichen, gräddförpackningarna, Västerbottenosten på 31%,  och in med 8% fraiche, mörötter, lättyoghurt, kalkoner och fan och hans moster.

Det slutade med att jag städade i ett vanligt skåp. Satte ihop plockepinnet från IKEA som låg härs och tvärs. Slängde ut gamla mjölpåsar vars utgångsdatum passerat för länge sedan, eftersom förra dieten inte tillät andra mjölsorter än mandel- och kokosmjöl, och ställde sockret, farinsockret och pärlsockret i en prydlig rad längst till höger.
Det var ungefär vad som blev kvar.

 Efter detta funderade jag ett tag och kände för att baka matmuffins, efter recept i min nyaste diet.



Det är skinka och fetaost (den magraste såklart), inuti.

Och nu sitter jag här.

Med ostädat kylskåp och 200 L jord på gården och i baksätet.

Ryggen pajade nästan igen, så jag lyfte bara ut 100 L.

I need a strong man/woman to carry those big bags out of my car.

Nä, undrar om jag ska ta mig ut i bushen med Runkeeper?







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.

En hinner inte med.