Blogg 100 Dag 76

Somnade i natt till ljudet av regn.

Det kändes gott. Tryggt och mysigt, att ligga där uppe på loftet, dessutom i renbäddad säng, och

lyssna till smattret mot taket.

Jag somnade fort, som vanligt, och vaknade långt före alarmet i min iPhone och klev upp till en ny

dag.

Ingen sol i dag, men uppehåll.

Har suttit med min iPhone och installerat Runkeeper, här ska kutas i skogen! Får jag bara lite bra

musik i öronen ska jag nog kunna remma på ganska bra!



Det var tungt att se på Nyheterna i går.

Pappan, som glömde sin son i bilen. Jag fick ont i hjärtat av att höra det. Hur ska han orka leva

vidare, varifrån ska han få sin kraft ... Så fruktansvärt grymt.

Kvinnorna i Cleveland tänker jag också på. Inlåsta i tio år med en galning. Jag blir arg, förbannad och

ursinnig!

Världen är onödigt grym ibland,  och jag fattar inte varför jag ska se på eländes elände.

Men jag kan heller inte stoppa huvudet i sanden och låtsas att det inte finns någon smärta, några

tragedier, någon ondska.

Att be för någon och några är det enda jag kan göra. Be till min högre kraft, som inte är kyrkans Gud

för mig, bara en kraft, något som hjälper mig varje dag i denna struliga värld. Den kraften ger mig

sinnesro, den ger mig svar om jag väljer att stilla mig en stund, och den ger mig hopp, tillit och

acceptans.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.